неделя, 28 декември 2014 г.

Оризова каша




Оризът е една от най-полезните зърнени култури.Той се отличава с високи хранителни качества,в себе си съдържа 75-85% въглехидрати и 5-10% протеини,които са основен енергиен двигател на организма
Оризът е лишен от излишни мазнини и  е много лесно смилаем.Белият ориз е хранителен източник на редица витамини,като фолиева киселина,ниацин и тиамин
Доставя на организма и минерали като калций,желязо и магнезий.








Начин на приготвяне на домашната оризова каша:






    



  Оризът се измива докато водата не стани бистра,при нас това стана след 5-6 измивания.След това се суши за 1час във фурната на 80градуса като разбърквате от време на време, най-добре изсушете
 по-голямо количество,защото по този начин няма да Ви се налага да го правите всеки ден,може да се съхранява до един месец в добре затворен буркан.След като изсушим ориза го смиламе с мелачка или блендер-сваряваме за 10мин като съотношението ориз-вода е 1:3. Когато е сварен го оставяме за 10мин под похлупак.По желание може да добавите кърма или АМ. Ако ориза не може да го смелите на достатъчно финно,Ви препоръчвам след като го сварите да го сложите в блендера за още една две минути.Колкото по-голямо е детето толкова по големи частици ориз може да му давате,след навършване на 7-8месеца вече може и ориза да е на зърна.

Така приготвената каша може да се съхранява в хладилник до 48 часа.






2 коментара:

  1. Браво за чудесната рецепта! Аз съм приготвяла каша с готово оризово брашно. Имай в предвид само, че ако добавиш кърма към кашата /особено оризовата/ се втечнява много бързо заради ензимите в кърмата. Ще те следя за други интересни рецепти, че и на мен ми предстои захранване. ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря Wafi :) на мен не ми се наложи да слагам кърма,защото като консистенция си я бях направила много добре.Скоро ще продължаваме с нови рецепти за кашички и пюрета.Не съм се сещала да пробвам с готово оризово брашно,но ще опитам да видя дали на малката ще и хареса :)

    ОтговорИзтриване

Кулинарната неделя